Ćwiczenia na siłowni – dlaczego kobiety powinny z nich korzystać?

Wśród osób korzystających z siłowni zwykle można spotkać więcej panów niż pań. Proporcje te stopniowo ulegają wyrównaniu i kobiety coraz częściej doceniają korzyści płynące z profesjonalnych ćwiczeń. Przemawiają za nimi zarówno kwestie zdrowotne, jak również te związane z samopoczuciem i wyglądem.

1. Kształtowanie sylwetki

O konieczności ćwiczeń z pewnością nie trzeba przekonywać żadnej kobiety dbającej o utrzymanie szczupłej sylwetki. Dieta to podstawowy element każdej terapii odchudzającej, ale tylko w połączeniu z ćwiczeniami może przynieść trwałe i satysfakcjonujące efekty. Fachowe porady pracowników siłowni i odpowiedni sprzęt pomoże skupić się na najbardziej problematycznych partiach ciała i odpowiednio je wymodelować.

Kobiety nie powinny obawiać się zbytniego zwiększenia masy mięśniowej i zbyt masywnego wyglądu. Trening siłowy zupełnie inaczej wpływa na organizm męski, a związane jest to z wyższym poziomem testosteronu.

 

2. Poprawa metabolizmu

Mięśnie mają zdolność spalania kalorii nie tylko podczas pracy, ale również gdy pozostają w spoczynku. Regularne ćwiczenia wpływają na poprawę metabolizmu i pozwalają na szybsze spalanie tłuszczu nawet podczas wykonywania codziennych czynności.

 

3. Pozytywny wpływ na samopoczucie

Szczególnie w okresach, gdy brakuje nam energii, warto skorzystać z ćwiczeń, jakie umożliwia wizyta w siłowni. Podczas intensywnego treningu w organizmie następuje zwiększenie wydzielania endorfin, odpowiadających za poprawę nastroju. Ćwiczenia szybko okazują się nie wyczerpujące, ale wręcz motywujące do większej aktywności na co dzień. Kobiety korzystające z siłowni bardzo często odczuwają również wzrost pewności siebie związany z poprawą wyglądu ciała.

 

4. Poprawa kondycji i wydajności

Wykształcenie mięśni naturalnie przekłada się na siłę i wytrzymałość całego organizmu. Po regularnym treningu w siłowni łatwo zauważyć, że codzienne czynności, jak wchodzenie po schodach czy krótki bieg, nie męczą i wykonywane są z łatwością. Ćwiczenia stają się również coraz bardziej zaawansowane.

 

5. Złagodzenie skutków menopauzy

Ćwiczenia polecane są również kobietom w okresie menopauzy, gdyż częściowo pomagają w wyeliminowaniu jej skutków. Poprawienie funkcjonowania serca, elastyczności ciała oraz nastroju to zalety treningu, które docenią panie w każdym wieku.

 

6. Poprawa elastyczności

Elastyczność ciała czy statyczne rozciąganie kojarzone są głównie w ćwiczeniami typowo rozciągającymi typu joga. Alternatywą może być jednak trening siłowy, który korzystanie wpływa na ogólną sprawność i prężność.