Jak wzmocnić mięśnie brzucha na siłowni?

Praca nad mięśniami brzucha to częste zadanie, jakie wyznaczają sobie przychodzący na siłownie – zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Wypracowanie tego obszaru wpływa na cały wygląd sylwetki, dlatego trudno się dziwić, że tak wiele osób jest zainteresowanych kształtowaniem tej partii mięśni. Systematyczne ćwiczenia z wykorzystaniem dostępnych na siłowni sprzętów z pewnością sprawią, że efekty treningów będą satysfakcjonujące – konieczna jest jednak wytrwałość.

Ćwiczenia z wykorzystaniem ławki.

Ławka prosta oraz skośna to sprzęty, które na pewno powinny zwrócić uwagę trenujących, którym zależy na kształtowaniu mięśni brzucha.

Podczas leżenia na płasko na klasycznej ławce można wykonywać skłony angażujące mięśnie proste oraz skośne brzucha. Po ułożeniu się na sprzęcie unosimy tułów, jednocześnie mając ręce splecione za głową, a nogi ugięte w kolanach. Lekkie skręty tułowia wpłyną dodatkowo na silniejsze stymulowanie mięśni skośnych.

Podstawowa wersja ćwiczenia może być modyfikowana, jeśli wykorzystana zostanie ławka skośna. Wówczas można przyjąć pozycję z głową w dół i unosząc się do góry, ćwiczyć w ten sposób mięśnie proste i skośne brzucha. Inną wersją ćwiczenia na ławce skośnej jest unoszenie nóg – należy przyjąć pozycję z głową na górze i zgięte w kolanach nogi unosić w kierunku klatki piersiowej. Podczas ćwiczenia tułów powinien przylegać do powierzchni ławki.

Ćwiczenia na drążku

Drążki do ćwiczeń to podstawowe wyposażenie wielu siłowni i warto wykorzystać je do urozmaicenia ćwiczeń kształtujących mięśnie brzucha. Ćwiczenie nie jest skomplikowane – wystarczy mocno chwycić drążek i w tej pozycji starać się jak najwyżej unieść zgięte w kolanach nogi. W końcowej fazie unoszenia można również wykonywać delikatne skręty tułowia. Bardziej zaawansowani bywalcy siłowni mogą również zdecydować się na dodatkowe obciążenie nóg, co będzie skutkowało dodatkowym wysiłkiem przy ich unoszeniu.

W roli drążka można wykorzystać również przyścienne drabinki.

Ćwiczenie z wykorzystaniem podpory

Specjalna podpora będąca elementem wmontowywanym w atlas może posłużyć do wykonywania kolejnego ćwiczenia kształtującego mięśnie brzucha. Należy stanąć do niej tyłem, a następnie oprzeć ramiona na jej poziomych poprzeczkach i chwycić specjalne uchwyty. Pozostając w tej pozycji, unosimy zgięte w kolanach nogi. Podczas wykonywania ćwiczenia ważna jest dokładność oraz zachowanie umiarkowanego tempa, które pozwoli na wykonanie większej ilości powtórzeń.