Trening na siłowni, a trening domowy - zalety i wady obu

Chęć podjęcia regularnych treningów w sposób naturalny wiąże się z pytaniem o miejsce wykonywania ćwiczeń. Domowe zacisze czy profesjonalna siłownia? Z tym problemem musi zmierzyć się każdy, kto chce zadbać o swoją kondycję fizyczną, warto więc przeanalizować wady i zalety obu form aktywnego spędzania czasu. W zależności od indywidualnych uwarunkować i potrzeb, decydujące mogą okazać się różne czynniki.

TRENING NA SIŁOWNI

Zalety: największą zaletą treningu na siłowni jest dostęp do zróżnicowanych urządzeń oraz pomoc wykwalifikowanego trenera. Oba te czynniki wpływają na jakość wykonywanych ćwiczeń i pozwalają szybciej osiągnąć zamierzone i zauważalne rezultaty. Siłownia na pewno umożliwi nam korzystanie profesjonalnego wyposażenia, które trudno byłoby zgromadzić w domu. Konkretne sprzęty pozwalają na kształtowanie grup mięśni, na których najbardziej nam zależy. Porady trenera pozwolą natomiast na optymalne wykorzystanie możliwości, jakie dają urządzenia. Dodatkowo mamy gwarancję, że ktoś czuwa nad poprawnym wykonywaniem przez nas ćwiczeń.

Oprócz trenera istotna jest także obecność innych osób korzystających z siłowni – grupa potrafi działać mobilizująco, sprzyja wymianie doświadczeń i porad.

Wady: wśród najczęściej wymienianych wad treningu na siłowni pojawiają się z pewnością cena karnetu. Każda osoba musi indywidualnie ocenić, czy comiesięczny budżet pozwala na taki wydatek. Warto porównać ofertę kilku siłowni oraz realnie ocenić, ile czasu możemy poświęcić na ćwiczenia.

Kolejny problem, który może przemawiać za domowymi treningami, to kwestia dojazdu do siłowni. W mniejszych miejscowościach tego rodzaju miejsca mogą być trudniej dostępne.

Wiele osób jest też skrępowanych obecnością innych ludzi i po prostu woli wykonywać ćwiczenia w samotności.

TRENING W DOMU

Zalety: decydując się na trening w domu mamy, większą możliwość indywidualnego zaplanowania pory wykonywania ćwiczeń. Dojazd na siłownie nie zajmuje dodatkowego czasu, więc możemy skupić się całkowicie na treningu i poświęcić na niego więcej czasu, ale na przykład z uwzględnieniem dłuższych przerw na odpoczynek.

We własnym domu na pewno czujemy się mniej skrępowani, ćwiczenia możemy wykonywać, słuchając ulubionej muzyki lub korzystając z filmów instruktażowych.

Wady: trening w domu wymaga silnej wewnętrznej motywacji do ćwiczeń, inaczej okaże się, że po kilku próbach zrezygnujemy z aktywności. Niestety w domu łatwiej o rozkojarzenie i zajęcie się innymi, pilnymi w danym czasie sprawami.